Samochód widoczny na zdjęciach to Checker A-11 z 1982 roku. Wszystkie elementy wykończenia nadwozia oraz wyposażenie (z wyłączeniem kuloodpornego podziału wewnątrz kabiny) zgodne są ze specyfikacją nowojorskiej taksówki tej marki. Auto w latach 2004-2009 przeszło całkowitą renowację ze szczególnym naciskiem na zachowanie oryginalności konstrukcji. Samochód jest wpisany do ewidencji zabytków oraz podlega ochronie konserwatorskiej Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Zapewne początkiem mojej fascynacji nowojorską taksówką Checker był moment w którym pierwszy raz obejrzałem film "Taksówkarz" ("Taxi driver" reż. Martin Scorsese, scen. Paul Schrader, prod. USA - 1976). Ten przejmujący, wielopłaszczyznowy film ukazuje uniwersalne problemy egzystencji jednostki ludzkiej żyjącej w zdehumanizowanym społeczeństwie. W filmie tym możemy obserwować również kilka wspaniałych kreacji aktorskich - Roberta De Niro, Jodie Foster, Harvey'a Keitel'a oraz Peter'a Boyle'a. Obok postaci kreowanych przez wymienionych aktorów bohaterem filmu jest również samochód - taksówka, maszyna, która w swoim wnętrzu przenosi tytułowego bohatera przez wielkomiejską dżunglę Nowego Jorku.
Z pewnością żółta taksówka Checker, obok drapaczy chmur Manhattanu, Mostu Brooklyn'skiego, Statuły Wolności jest pełnoprawnym symbolem Nowego Jorku. Również i z tego powodu samochód ten stał się moim obiektem zainteresowania, jako autonomiczny element zupełnie odmiennej od naszej przestrzeni i cywilizacji. Obecnie, kiedy od połowy lat 90. ubiegłego stulecia auta Checker nie pełnią już funkcji taksówek na ulicach Nowego Jorku można dodatkowo mówić o atrakcyjności takiego auta w aspekcie historycznym. Po za tym jazda tym samochodem to wielka frajda. Również reakcje ludzi postronnych są bardzo pozytywne. Samochód o archaicznych kształtach oraz krzykliwym kolorze nadwozia, kojarzony z licznych filmów amerykańskich, budzi uśmiech na twarzach współużytkowników drogi oraz przechodniów.
Silnik: Benzynowy, spalinowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą, 2 zawory na cylinder, jeden wałek rozrządu w bloku, hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych.
Ilość i układ cylindrów: 6 w układzie widlastym (90 stopni), ułożony wzdłużnie
Średnica / skok tłoka: 95 / 88 mm
Pojemność skokowa: 3789 cm sześć. (229 cali sześć.)
Stopień sprężania: 8.5:1
Zasilanie paliwem: Pompa mechaniczna, gaźnik 2-gardzielowy Rochester
Moc: 115 KM @ 4000 obr./min.
Moment obrotowy: 175 Nm @ 2000 obr./min.
Prędkość maksymalna: 140 km/h
Przeniesienie napędu: Silnik z przodu, napęd na oś tylnią poprzez konwerter momentu obrotowego (sprzęgło hydrokinetyczne), automatyczną skrzynię biegów (Turbo-Hydramatic TH400, 3 przełożenia), wał napędowy oraz mechanizm różnicowy w tylniej osi.
Hamulce: Hydrauliczne, 2-obwodowe, wspomagane podciśnieniowo z kolekora dolotowego.
Przód: zaciski 1-tłoczkowe oraz wentylowane tarcze hamulcowe, tył - szczęki oraz bębny hamulcowe.
Podwozie: Stalowa rama - podłużnice w kształcie litery X z poprzecznicami.
Zawieszenie: Przód - niezależne, wahacze trójkątne, sprężyny spiralne, amortyzatory teleskopowe, drążek stabilizujący. Tył - sztywny most, resory piórowe, amortyzatory teleskopowe.
Układ kierowniczy: Przekładnia kierownicza ze wspomaganiem, drążki kierownicze.
Rozstaw osi: 3048 mm
Rozstaw kół: 1575 mm
Długość: 5030 mm
Szerokość: 1810 mm
Wysokość: 1630 mm
Masa własna: 1800 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 2400 kg